Vragen en antwoorden

Hier vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen rondom mijnsuzuki.nl. Staat uw vraag er niet bij? Stel deze dan via het contactformulier op www.suzuki.nl/contact.

  1. Ik kan niet inloggen (na registratie als gebruiker).

    Om te kunnen inloggen moet u zich bij de eerste keer registreren als gebruiker. Hiervoor heeft u de volgende gegevens nodig om te kunnen inloggen: kenteken, meldcode en postcode. Vervolgens ontvangt u een e-mail met daarin een bevestigingslink en wachtwoord om de applicatie te kunnen gebruiken.

  2. Ik ontvang de e-mail met het wachtwoord en de bevestigingslink niet.

    1. Mogelijk is er een invoerfout gemaakt in het opgegeven e-mailadres. Wij adviseren u zich nogmaals te registreren onder het juiste e-mailadres.
    2. De bevestigingsmail is in de map ongewenste post van uw mailbox terechtgekomen. Wij adviseren u in de map ongewenste post van uw mailbox te kijken of de mail zich daar bevindt.
    3. Uw mailprovider heeft de beveiligingsinstellingen op een niveau staan dat ervoor zorgt dat betreffende e-mail worden gezien als spam/ongewenst en uit voorzorg niet worden doorgelaten. Wij adviseren u contact op te nemen met uw provider.

  3. Ik ben mijn wachtwoord vergeten.

    Via de hyperlink ‘wachtwoord vergeten’ links onderaan de startpagina van www.mijnsuzuki.nl kunt u het wachtwoord opnieuw opvragen.

  4. Ik wil mijn wachtwoord wijzigen, maar dat lukt niet.

    Op het tabblad Persoonsgegevens staat een knop 'Wijzigen wachtwoord'. Als u deze aanklikt kunt u uw wachtwoord wijzigen. Daarvoor dient u eerst uw huidige wachtwoord in te vullen en daarna dient u twee keer uw nieuwe wachtwoord in te vullen. Dit nieuwe wachtwoord moet minimaal 8 karakters lang zijn. Let wel op dat u het nieuwe wachtwoord twee keer identiek invult.

  5. Het kenteken dat ik heb ingevuld wordt niet herkend.

    1. Mogelijk is er een invoerfout gemaakt. Controleer de invoer en corrigeer deze zo nodig.
    2. Hoort het kenteken dat u invoert wel bij een Suzuki? Via onze website kunt u alleen maar een Suzuki invoeren.
    3. Mogelijk is het kenteken bij ons nog niet bekend. Als u zeer recentelijk een nieuwe Suzuki heeft gekocht dan is het mogelijk dat de autogegevens nog niet bij ons verwerkt zijn. Probeert u het in dit geval binnen enkele dagen nogmaals. Mocht u echter twijfels hebben, stel dan de vraag via het contactformulier op www.suzuki.nl/contact.

  6. Ik wil een tweede auto toevoegen aan mijn account.

    Het is niet mogelijk meerdere auto’s in één account onder te brengen. Indien u in het bezit bent van meerdere Suzuki modellen dient u voor iedere auto een apart account aan te maken.

  7. Mijn dealer staat niet in de lijst.

    In het overzicht treft u alleen de dealers aan die tot de Suzuki organisatie behoren. Het is niet mogelijk dealers buiten onze Suzuki organisatie toe te voegen als voorkeursdealer.

  8. In het systeem staat een andere dealer dan de dealer waar ik klant ben.

    Standaard wordt de dealer voorgesteld die door Suzuki is aangewezen voor het gebied waarin u woont. U kunt zelf deze dealer wijzigen in uw voorkeursdealer die staat aangeven in het overzicht.

  9. Als ik mijn voorkeurdealer wijzig, krijgt de dealer dan ook een bericht hierover?

    Ja, uw dealer wordt in ons centrale systeem gewijzigd en uw gegevens worden doorgegeven aan deze voorkeursdealer om u in de toekomst te informeren of te benaderen.

  10. De specificaties van het voertuig kloppen niet, ik kan ze echter niet wijzigen.

    Alle gegevens van de voertuigen zijn gebaseerd op de kentekengegevens zoals deze in onze database bekend zijn. Deze database wordt gevoed door het centrale register van de Rijksdienst voor Wegverkeer. Eventuele afwijkingen vernemen wij graag van u via www.suzuki.nl/contact.

  11. Wat wordt er met mijn gegevens gedaan?

    Wij houden uw gegevens bij in ons systeem zodat op het moment dat wij u aanschrijven wij dat ook op de juiste manier doen. Daarnaast willen wij u op de hoogte houden van interessante aanbiedingen, nieuwe modellen en het versturen van het Suzuki nieuwsbrief. Uw gegevens blijven binnen de Suzuki organisatie, wij verstrekken deze niet aan derden.

  12. Wat kan ik nog meer met www.mijnSuzuki.nl dan mijn persoonlijke en voertuiggegevens bekijken en wijzigen?

    Suzuki werkt aan een breed pakket van services en diensten t.b.v. MijnSuzuki, houdt derhalve de Suzuki nieuwsbrief, de Suzuki website en de MijnSuzuki website in de gaten voor meer nieuws!

  13. Wat is een meldcode?

    De meldcode bestaat uit de laatste 4 cijfers van het chassisnummer. Deze code kunt u ook terugvinden op het kentekenbewijs deel 1a van uw Suzuki onder 'Meldcode'.

  14. Ik ben niet meer in bezit van de Suzuki die geregistreerd is in MijnSuzuki. Hoe kan ik deze verwijderen?

    U hoeft niets te doen: het verwijderen van een voertuig dat niet meer in uw bezit is geschiedt automatisch. Het kan echter wel een paar dagen duren voordat deze verwijderd is uit de database.

 
Disclaimer

De door u verstrekte gegevens worden uitsluitend gebruikt om u de aangeboden informatie of diensten via de Nederlandse Suzuki organisatie te kunnen aanbieden. Hierbij wordt gehandeld in overeenstemming met de Nederlandse wettelijke regels voor de bescherming van persoonsgegevens.